Saturday, June 25, 2011

yeyyhh.YOU get it bro!~:)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"


Assalamualaikum..jom renungkan sebentar ayat ini..:')
Hai orang-orang beriman apabila kamu dikatakan kepadamu:
 "Berlapang-lapanglah dalam majlis", maka lapangkanlah niscaya
 Allah akan memberi kelapangan untukmu.
 Dan apabila dikatakan: "Berdirilah kamu", maka berdirilah,
niscaya Allah akan meninggikan orang-orang yang
 beriman di antaramu dan orang-orang yang diberi
 ilmu pengetahuan beberapa derajat. 
Dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan..surah Al-Mujadila,58:11"

entry kali nie khas untuk my super duper adik in the world..
*super sangat lah kan..=P
cer teka2x untuk pe entry nie..xpenah2 aku post "report" untuk adik aku
yang sorang nie..
dan untuk MOHAMAD SAHFEZAN BIN MOHD ALI
mesti ko bangga kan akak ko nie wat entry khas semata2 untuk ko..
ohoooohoiiii..jangan nak bangga2 sangat lah,,ada sebab aku post entry nie tau..

EKCELLI post kali nie coz nak wish a biggest congratesss kat my adik
coz dapat result cemerlang untuk exam setengah tahun dye..
*hek elehhh..baru setengah tahun bukan a big exam pun..
heyhh you!ingat senang kea nak cover plus ade subject add math bagai..killer tue!=P
aku sendiri pun terkapai2 nak cover subjek tue mase form4 .. masuk form 5 terus
pengetua sekolah kata kelas aku "dilarang" amik subjek tue..ceittt!ade kea patut..
*dalam hati bertapa kami semua gembira bebeno!
ok....24 JUN 2011 antara tarikh keramat wat
students SMK PALONG TIMUR coz
parent/abang/akak/penjaga dorang amik report card..
lau x silap,seluruh daerah segamat kot buat hari terbuka nie..kat ofis tadi pun
staf nie ade yang muka ceria,ade yang muka bengang..
adoyai..nie mesti kes anak2 dorang punye report card..

aku pasang telinga jelah bila ada staf tue kata dye dah x kisah anak dye nak lulus kea gagal..
sebab dye dah x tau nak wat camne lagie dengan anak dye..
aiyoo amma..sampai camtue sekali kea..
aishh..nasib bek parent aku bagi kata2 semangat kat kami soh habiskan belajar
& try dapatkan result sebaik mungkin..thanx mak & abah!
so,buat my adik..tahniah lah sebab dah wat mak & abah bangga dengan ko..
ingat!jangan hampakan dorang..wat terbek & sehabis mungkin untuk exam tahun nie..
*pssssttt2x..my adik nie form 5 & calon SPM tahun nie..doakan dye success ye..TQ!

keputusan exam dye kali nie agak mengejutkan aku sekeluarga..
mane x nyerh,bila aku tanya dapat no bape arytue,dye kata "x tau lah"..
*nak wat suprise kea sapik ooiii..=]
melucukan hati bila ko kena ceramah percuma dengan abah kan..
dapat result ok pun kena tocer abis2..so,pegang kata2 abah tue sampai bila2..
terharu kan kata2 abah petang tadi,aku sebak bila abah cakap camtue
 sebab tue aku cakap.........
"result aku kat sekolah memag super duper,bila kat U aku tettttttt" sambil gelak beso..
*padahal joke jewk tue,,x tau nak wat lawak bende..
dan aku cabar ko lawan result spm aku..lau dapat kalahkn,
ko nak ape pun,cakap jewk..insya'Allah aku dapatkan..
*tue pun lau aku tengah ade duit tyme tue ye..=P
ingat lagie kan pesan aku tahun lepas,
"wat betul2 SPM nie even nie bukan pengakhiran destinasi kita yang sebenar.."
*fuiyohh..gempak x ayat aku?=P

so,,buat my adik ingat pesan nie.agak2 ko lupe bukak link blog nie &
bace balik pe yang ko agak2 TERlupa buat ye..
.
.
.
1.jangan tinggalkan solat 5 waktu tue..mesti ko tau kan akibat lau tinggalkn...
*kitaorang bangga tengok ko p masjid hari2..syukur dapat adik cam ko nie tau!
even kekadang ko nyot nyet siket..
2.mohon restu mak & abah,along,tam,nina,aku b4 exam tue..
mana ar tau ko ade wat salah dengan dorang kea kan..=p
*kgkwan & cikgu pun jangan lupe tau..
3.rajin2lah bace alquran,tenang & mudah naty bile nak jawab exam..
*lecturer aku pernah pesan,lau bace selalu plus kita hafal ayatNYA..insya'Allah
lapang dada+smooth jewk bila nak jawab exam..
4.jangan tumpukan sangat fav.subject ko tue..subjek len pun kena amik kesah..
kang x pasal2 dapat tocer dari abah lagi naty..
*tapi ok gak kan,dapat aku tengok muka ko yang bengang tue kan..
=P
5.jangan bangga sangat dengan pencapaian result ko yang sekarang nie...
*sebab perjalanan ko masih panjang..kita x tau pe yang akan jadi akan datang..
mane ar tau orang yang di bawah kita akan berada kat atas kita.
mase tue baru lah nk menyesal..x guna dah kot...
so,rendah diri jewk ye..bila2 masa Allah boleh tarik nikmat kita nie..

kesimpulannya,ingat pesan nie sampai bila2..
ikhlas dari lubuk hati akak ko nie wat entry khas untuk ko..
ekcelli banyak lagie nak tulis,tapi mata aku dah ngantuk..
dan
.
.
.
.
.
.
TAHNIAH MOHAMAD SAHFEZAN!
3rd in class a.k.a 1st rank among male students in your class..
big clap for you bro!


notakasih:post nie dibuat untuk my adik sebab kami jarang jumpa
& borak kat rumah sebab masing2 sibuk dengan hal sendiri..
dye dengan sekolah & saya dengan keje ofis..
lewat nk post sbb line kat umah prob..
"moga kita semua dibawah payung rahmat Allah"..:)

No comments:

Post a Comment