Wednesday, February 15, 2012

Mabruk sahabat! =)


 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Dari Abu Hurairah r.a katanya Nabi saw bersabda : "Perempuan itu dikahwini kerana 4 perkara,iaitu kerana hartanya,keturunannya, kecantikannya dan kerana agamanya,maka pilihlah kerana AGAMANYA kelak engkau akan bahagia"-(Hadis Riwayat Muttafaqun Alaih).

Assalamualaikum,

Alhamdulillah,semakin usia meningkat nie makin ramai kawan-kawan saya yang mendirikan masjid masa cuti semester baru-baru nie.Allahuakbar!gembira untuk mereka. Sekurang-kurangnya mereka dah membantu suami dorang 'lengkap' menjadi seorang 'lelaki' yang mengikut sunnah Rasulullah SAW. Kehidupan berumahtangga pada usia yang muda nie banyak ujian yang kena hadapi. Tapi jangan jadikan ia alasan untuk membuat keputusan berkahwin awal. Sekurang-kurangnya, kita elakkan fitnah di akhir zaman nie. Yes!NIKAH KHITBAH is the solution for those who are in love (COUPLE). Nampak mudah bukan?tapi untuk mencapai persetujuan kedua-dua belah pihak amatlah payah melainkan kedua-dua keluarga itu sedia maklum tentang hal ini..=). Entry kali nie, saya nak share tentang kisah seorang sahabat baik saya Aini Farhana yang baru saja bergelar isteri kepada Asyraf Ya'acob (Abe). Teruja saya tentang kisah mereka berdua ini..almaklumlah,saya antara orang terawal tahu tentang 'planning' dorang nak bersatu nie. If nak tahu, cadangnya cuti sem nie dorang nie cuma rancang nak BERTUNANG je. Aini minta pendapat roza & yana tentang plan dorang nie. For me,it is good for them if they believe that's the best way in their relationship but in the same time me was not enough agreed..;) tapi saya ambil keputusan  diamkan dulu 'reason' saya itu takut2 sahabat saya nie pikir lain plak..:). Sampai satu masa, saya shared pasal 'nikah khitbah' Nikah Khitbah 1 & Nikah Khitbah 2 dari seorang kawan kat FB. Alhamdulillah, respond yang positif dari kawan-kawan fb saya termasuk aini. Tambah teruja, bilamana aini gitau saya yang dorang merancang untuk MENIKAH terus cuti sem nanti selepas baca post di fb saya. Alhamdulillah!sekali lagi doa saya termakbul. Kali nie, saya setuju sangat2 tanpa ada sedikit keraguan. Bila dah halal 100% tiada lagi batasan pergaulan antara mereka nie. Sebab itu bilamana aini gitau dorang nak bertunang, saya kurang bersetuju!hehe.."asifah ukhti" ^_^. Tapi sayang, saya tak dapatkan raikan hari bersejarah dorang atas faktor kesihatan. *tape,kenduri besar rosa cuba untuk datang k*. 

Alhamdulillah! Tanggal 4 Februari 2012 bersamaan 11 Rabiulawal 1433H my bestie friend till Jannah selamat disatukan  dengan pasangannya dan dinikahkan sendiri oleh ayahnya. Mabruk!! Moga kalian di kurniakan keluarga yang sakinah,mawaddah warahmah..berkekalan hingga ke syurga..oppss!tak sabar nak tengok anak-anak yang bakal dilahirkan..mesti cute sangat2x kan?hihi =p. Ok, see u 4 the next entry! 

.::Ma'assalamah wa'ilalliqa'::.


*Ok! malu2 kucing di situ ye..=p

*pasangan muda..yes!u make the rite choice..:)

*parent abe & aini..:)

*family's aini..

*coming soon..arggh!rindu sangat dgn aisyah!

Like this quote:"I love you, but i'll start loving you after marriage"

2 comments: